Brantano opent eerste centrumwinkel op de Meir

Retail van de toekomst: nieuwe winkelformule gekoppeld aan slim webplatform

Voor zijn eerste centrumwinkel heeft Brantano een toplocatie in de Belgische modehoofdstad beet: de Meir in Antwerpen. Op donderdag 29 augustus gaat de nieuwe flagshipstore in Antwerpen officieel open. Onder het motto ‘droom durf verander’ zet Brantano zijn modeverhaal ambitieus verder. “Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad. Logisch dus dat we opschuiven naar het centrum”, aldus Dieter Penninckx, CEO FNG. Tegelijk investeerde de keten recent in een uitgebreid webplatform met artificiële intelligentie.

Na een druk 2018 met de succesvolle lancering van de winkelformules ‘Brantano market’ en ‘boutik by Brantano’, schrijft de modeketen vandaag een verrassend vervolg met de eerste centrumwinkel in ons land.

Dieter Penninckx: “We willen een bredere consumentengroep laten ontdekken wat er bij Brantano allemaal veranderd is. En dat is veel. Zo brengen we niet alleen meer dan 250 merken voor kleding en schoenen samen, maar kan je bij ons ook offline én online terecht voor gepersonaliseerd stijladvies. Onze ambitie is om uit te groeien tot dé referentiespeler voor mode en schoenen voor een breed publiek. En volgens ons ligt de toekomst van retail in een combinatie van online shoppen en offline service.”

Het pand op de Meir 55-57 werd verbouwd met respect voor de historiek. Het gebouw telt twee verdiepingen en is met 1350 m2 meteen de grootste retailwinkel van Brantano in België. Naast een groot aanbod merkkleding en een hippe sneakercorner is er een uitgebreide afdeling handtassen, rugzakken, hebbedingen en accessoires voor het hele gezin. Samengevat, op de Meir versmelten de fysieke winkel en de vernieuwde brantano.be tot één grote beleving waarbij de klant centraal staat. Alle kleding, schoenen en accessoires bekijkt hij/zij op brantano.be en zijn leverbaar in de winkel. Maar ook omgekeerd werkt het: extra maten en artikels zijn in-store te bestellen en aan huis leverbaar. Hierbij speelt Brantano slim in op de groeiende online trend, online reserveren, adviseren en passen in de winkel. 

Om deze opening kracht bij te zetten lanceerde Brantano de campagne “van A naar b”. Een campagne waarmee ze de Antwerpenaren, en bij uitbreiding alle Belgen, willen laten weten dat Brantano de Meir verovert en iedereen uitnodigt om de nieuwe winkel te komen bezoeken. Deze campagne focust op het mobiliteitsgegeven dat komt kijken bij een centrumwinkel en is dus voornamelijk zichtbaar op plaatsen gelinkt aan het openbaar vervoer. Zo zal je deze campagne zeker terugzien in het straatbeeld op de bushokjes, tram en een heuse Brantano fietstaxi die de mensen letterlijk van punt a naar punt b brengt. Geen enkel excuus dus om niet eens een kijkje te gaan nemen!

Over FNG & Brantano
FNG is een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa. FNG ontwerpt en verdeelt kleding en schoenen voor zowel dames, kinderen als heren via eigen conceptstores op toplocaties in België en Nederland, maar ook via een netwerk van multi-merkenwinkels in binnen- en buitenland. FNG is een beursgenoteerd vennootschap bij de officiële markt van Euronext Amsterdam en heeft meer dan 3000 medewerkers die samen een omzet van ca. 500 miljoen euro realiseren. 

Voor meer info
RCA I Margot Feiner I [email protected] I +32 494 82 31 83 I www.rcapress.be

PB Brantano- centrumwinkel Meir.pdf

PDF - 1.3 Mb

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.